Вие сте в: Начало // Всички публикации // ЕКСПУШАЧИТЕ СА НЕУДЪРЖИМИ

ЕКСПУШАЧИТЕ СА НЕУДЪРЖИМИ

Комисарят по здравеопазване Джон Дали представи европейската кампания срещу тютюнопушенето

На 16 февруари т.г. у нас гостува комисарят по въпросите на здравеопазването и потребителите Джон Дали. България е третата страна, в която комисарят промотира новата кампания на Европейската комисия за спиране на тютюнопушенето.„Експушачите са неудържими“ е насловът на кампанията, която стартира през юни 2011 г. и оказва силно влияние, особено сред младите европейци. През последните осем месеца над 160 000 души са се регистрирали за иновативния инструмент на кампанията за отказване от тютюнопушенето iCoach (www.exsmokers.eu).

-        Европа прегърна идеята за iCoach,което ни прави щастливи. Очакваме с нетърпение да подкрепим още хиляди пушачи в опитите им да постигнат своята цел да водят живот без тютюнев дим през 2012 г., каза на специална пресконференция в София Джон Дали. Той изтъкна, че посланици на кампанията са млади хора, до които достигат всички възможни средства за комуникация. Еврокомисарят сподели, че в разговори с министър-председателя и с министъра на здравеопазването у нас са обсъждали законодателството за пълна забрана на тютюнопушенето на обществени места съобразно Резолюцията на Съвета на министрите, която определя за краен срок декември 2012 година.

Г-н Дали няколкократно подчерта, че решенията на всяко правителство не зависят от ЕК и са доброволни, но пък европейските институции са склонни да подкрепят тези усилия, които биха направили социалния статус на хората по-добър. „Въвеждането на забраната е знак доколко всяко  правителство държи на своя народ“, каза комисарят. Той определи битката „за“ и „против“ забраната като боксов мач и цитира данни от страни, където забраната е в сила отдавна. „Там бизнесът не отчита спад на приходите си“, изтъкна г-н Дали. Той информира, че предстои ЕК да ревизира Директивата срещу тютюнопушенето – ще се забрани продажбата на ароматизирани цигари, ще бъдат препоръчани картини /вместо надписи/, които да въздействат от всяка цигарена кутия.

Тази кампания подпомага и българите, които са взели решение да спрат да пушат. Според резултати от  проучване, обявени през януари т.г. от Министерството на здравеопазването, броят на пушачите е намалял с 3 % през 2011 г.

Кампанията „Експушачите са неудържими“ отправя позитивно послание, като акцентира изключително върху ползите след спиране на пушенето: физически, лични, финансови и др.

За допълнителна информация:

http://www.facebook.com/Unstoppable.bulgaria

http://health.europa.eu

http://ec.europa.eu/health/tobacco/policy/index en.htm

Отговори

Copyright © 2009 ФОРУМ МЕДИКУС. All rights reserved.
   
Designed by Theme Junkie. Modified by Magstudio. Powered by WordPress.